bouwgroepmalawi.reismee.nl

Witte zondag in Mbulumbuzi

Zondag 7-8

Het is een bijzondere zondag voor de kerkgangers in Mbulumbuzi. Het kerkje is gevuld met veel kinderen voorin op de grond en achterin twee werkgroepen en een gezin uit Nederland die te gast zijn! Deze gemeente heeft nog niet veel volwassen leden, maar er zijn juist wel weer veel kinderen aanwezig. Tijdens het zingen zijn er veel kinderstemmen te horen, prachtig! Ook deze dienst wordt ons gevraagd om ons voor te stellen en om wat te zingen. We stemmen even met de andere werkgroep af en besluiten om gezamenlijk te zingen. We zingen weer ‘Zoekt eerst het koninkrijk van God’ in canon en daarna ook nog drie verzen van psalm 42 met tweede stem. De hele kerk luistert ademloos, prachtig om te zien! We vinden deze kerkdienst lastiger om te volgen, want de tolk is niet altijd even goed te verstaan en vindt sommige dingen moeilijk om te vertalen. Toch is het fijn om op zondag in deze dienst te zijn en na de kerk schudden we de handen van de dominee en andere kerkgangers. Daarna gaan we mee naar de zondagsschool, want Bep hoopt het Bijbelverhaal voor de kinderen te doen. Er wordt ook weer eerst gezongen en na het verhaal krijgen de kinderen biscuitjes met limonade. Voor ons is het tijd om terug naar huis te gaan. Deze avond luisteren we naar een preek van dominee Verschuure.